Thursday, July 11, 2024

英語読解のヒント (124)

124. my first care

基本表現と解説
  • My first care was to write him a letter. 「わたしが第一にしたのは彼に手紙を書くことだった」

この場合の my first care は what I first did という意味。my first business とも言える。

例文1

Bonaparte's first care was to place as many guns as he could get in order in direct opposition to this Austrian battery.

John Gibson Lockhart, The Life of Napoleon Bonaparte

ボナパルトが最初にしたのは、手に入るかぎりの大砲をオーストリア軍の砲兵陣地の正面に整列させることだった。

例文2

So Grandfather told his auditors, that, on General Washington’s arrival at Cambridge, his first care was to reconnoitre the British troops with his spy-glass, and to examine the condition of his own army.

Nathaniel Hawthorne, The Whole History of Grandfather's Chair

そこでお祖父さんは話した。ワシントン将軍がケンブリッジに到着して第一にしたことは、望遠鏡で英国軍の偵察をし、それから自分の軍隊の状態を調べることだった、と。

例文3

His first business was to make war again.

Samuel Griswold Goodrich, Peter Parley's Common School History

彼が最初になしたことはふたたび戦争をすることだった。

ロス・マクドナルド「ある人々の死に方」

  これは高名な作品だから筋を知っている人は多いと思う。一応簡単に紹介すると…… 私立探偵リュー・アーチャーはミセス・サミュエル・ローレンスに行方不明になった娘を探してくれと頼まれる。アーチャーは彼女のあとを追って米国西海岸の裏社会、ヤクザやクスリの売人や売笑婦らの世界に足を踏み...